چاپخانه مجهز
پایین ترین قیمت
تضمین کیفیت
پشتیبانی قوی
کنترل فایل ها

تعرفه چاپ تراکت A3

تراکت گلاسه A3تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت گلاسه A31000 عدد1/103/0001/714/000
تراکت گلاسه A32000 عدد1/857/0002/590/000
تراکت گلاسه A35000 عدد4/300/0004/800/000
تراکت تحریر A3تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت تحریر A31000 عدد945/0001/556/000
تراکت تحریر A32000 عدد1/542/0002/275/000
تراکت تحریر A35000 عدد2/338/0002/730/000

تعرفه چاپ تراکت A4

تراکت گلاسه A3تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت گلاسه A41000 عدد440/000565/000
تراکت گلاسه A42000 عدد781/000907/000
تراکت گلاسه A45000 عدد1/677/0001/862/000
تراکت تحریر A4تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت تحریر A41000 عدد284/000452/000
تراکت تحریر A42000 عدد526/000675/000
تراکت تحریر A45000 عدد1/088/0001/273/000

تعرفه چاپ تراکت A5

تراکت گلاسه A5تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت گلاسه A51000 عدد220/000285/000
تراکت گلاسه A52000 عدد381/000455/000
تراکت گلاسه A55000 عدد840/000932/000
تراکت تحریر A5تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت تحریر A51000 عدد168/000231/000
تراکت تحریر A52000 عدد264/000338/000
تراکت تحریر A55000 عدد548/000640/000

تعرفه چاپ تراکت A6

تراکت گلاسه A6تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت گلاسه A61000 عدد110/000143/000
تراکت گلاسه A62000 عدد190/000230/000
تراکت گلاسه A65000 عدد410/000475/000
تراکت تحریر A6تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت تحریر A61000 عدد85/000115/000
تراکت تحریر A62000 عدد136/000174/000
تراکت تحریر A65000 عدد275/000320/000

تعرفه چاپ تراکت B4

تراکت گلاسه B4تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت گلاسه B41000 عدد672/000926/000
تراکت گلاسه B42000 عدد1/140/0001/447/000
تراکت گلاسه B45000 عدد2/463/0002/830/000
تراکت تحریر B4تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت تحریر B41000 عدد496/000737/000
تراکت تحریر B42000 عدد803/0001/090/000
تراکت تحریر B45000 عدد1/630/0001/980/000

تعرفه چاپ تراکت B5

تراکت گلاسه B5تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت گلاسه B51000 عدد336/000463/000
تراکت گلاسه B52000 عدد573/000724/000
تراکت گلاسه B55000 عدد1/232/0001/407/000
تراکت تحریر B5تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت تحریر B51000 عدد252/000370/000
تراکت تحریر B52000 عدد401/000547/000
تراکت تحریر B55000 عدد796/000992/000

تعرفه چاپ تراکت B6

تراکت گلاسه B6تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت گلاسه B61000 عدد168/000230/000
تراکت گلاسه B62000 عدد286/000362/000
تراکت گلاسه B65000 عدد617/000707/000
تراکت تحریر B6تعدادقیمت چاپ یکروقیمت چاپ دورو
تراکت تحریر B61000 عدد126/000184/000
تراکت تحریر B62000 عدد201/000274/000
تراکت تحریر B65000 عدد408/000496/000

معرفی جنس تراکت

تراکت چیست ؟

تراکت‎‎ برگه‌ای تبلیغاتی است که به طور معمول در سایز‎  A4 , A5 , A6 ‎‎برای‎ ‎معرفی ‏کالا، شرح حرفه و فعالیت ویا ارائه خدمات و اطلاع‌رسانی درباره‌ی رویدادی مشخص ، چاپ می‌شود‎.‎

چاپ تراکت‏ ، نوعی تبلیغ عمومی و به صرفه است و به دلیل پخش مستقیم آن ( پخش در سطح شهر یا منطقه و چسباندن به دیوار یا قرارگرفتن در صندوق‌های پستی) طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش می‌دهد.‏

تراکت یکی از المان‌های تبلیغاتی است که این روزها طرفداران بسیار زیادی را در بین شرکت ها و فروشگاه های مختلف پیدا کرده‌ است. مهم نیست که فروشگاه یا شرکت شما کوچک، بزرگ، جدید یا قدیمی باشد، مهم این است که بتواند پیام خود را با کمترین هزینه  و در کمترین زمان ممکن به مشتریان خود برساند و بازدهی لازم را دریافت کنید.

طراحی تراکت:

در طراحی تراکت سعی بر این است تا به گونه‌ای اجرا شود که توجه مخاطب در نگاه اول به تراکت جذب کند و و با دیدن عنوان و یا جمله تبلیغاتی مناسب ترغیب به خواند کامل تراکت شود. استفاده از تصاویر و فونت‌های مناسب در طراحی می‌تواند بسیار تاثیر‌ گذار باشد.

بهتر است در قسمت رویی تراکت از عنوان، واژه‌ها و عبارات مهم مانند نام موسسه، شماره، آدرس و .. استفاده شود و در پشت تراکت توضیحات بیشتر ذکر شود. این توضیحات بهتر است به صورت نکته‌ای و نه به صورت یک مطلب بلند باشد چرا که طولانی بودن متن در تراکت خود عامل دفع مخاطب می شود و مخاطب را زده می کند.

نکته مهم  این است که طراحی تراکت باید به گونه‌ای باشد که نظر بیننده را در نگاه اول به خود جلب کند. مطالب باید به صورت نکته‌ای و خلاصه بیان شود تا بینندگان در نگاه کلی بتوانند آن‌ها را بخوانند و خسته نشوند. استفاده از فونت‌های مناسب با سایز مناسب نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

معمولا در طراحی تراکت هر چه عنوان بزرگ‌تر باشد نظر بیننده را بیشتر به خود جلب می‌کند. در کنار این مورد، استفاده از رنگ‌های هم خانواده و ترکیب رنگ‌های مناسب نیز می‌تواند بسیار زیادی دارد.

نکته‌ی بعدی استفاده از تصاویر جذاب مناسب در تراکت است. چرا که نظر مردم در نگاه اول به سمت تصاویر بیشتر از نوشته‌ها جلب می شود و مطمئنا استفاده از تصاویر زیبا و جذاب کمک می کند تا بتوانند اثر بخشی تراکت‌ را بالا ببرد.

کاغذ و چاپ تراکت:

در کنار طراحی خوب و جذاب، کاغذ مناسب و چاپ با کیفیت نیز از عوامل تاثیر گذار در تراکت تبلیغاتی است.

تراکتها در انواع مختلف سیاه و سفید، رنگی، یک رو یا دورو به چاپ می‌رسند که بسته به نوع کار می‌توان از میان آن‌ها را انتخاب کرد که البته جلوه و تاثیری که در چاپ رنگی وجود دارد در چاپی مانند سیاه سفید نیست.

کاغذهای رایجی که برای چاپ تراکت مورد استفاده قرار می‌گیرند : کاغذ تحریر ها همان کاغذ های معمولی ،کاغذ کرافت نخودی یا همان کاغذ های کاهی قدیمی و کاغذ گلاسه که در گذشته به کاغذ های روغنی معروف بودند.

عموما تراکت‌های رنگی گلاسه نسبت به دیگر تراکت‌ها بیشتر سفارش و چاپ می شود. نکته‌ای که در استفاده از کاغذهای گلاسه اهمیت دارد این است که این کاغذها به دلیل براقیت سطح آن مرکب روی کاغذی می نشیند که ترکیب رنگ به خوبی بر روی آن‌ها دیده می شود و تصاویر ، نوشته‌ها در آن به خوبی و باکیفیت فوق‌العاده بالایی به چشم می‌خورد.

چاپ تراکت های : چاپ تراکت گلاسه ، چاپ تراکت تحریر و چاپ تراکت کرافت به صورت یکرو و دورو در تعداد های 1000،2000،5000 عدد به صورت فرم های عمومی در چاپ آکسون انجام می شود که چاپ به صورت فرم عمومی به دلیل اشتراکی بودن این نوع چاپ هزینه چاپ و خدمات کاسته شده و قیمت به صرفه تری ارائه می شود .

اما چنانچه شما در تعدادی بالا سفارش دارید یا در زمانی کوتاهی تراکت لازم دارید و یا حساسیتی در رنگ دارید پیشنهاد می شود فرم اختصاصی سفارش دهید چون کیفیت ، سرعتی بالاتر از فرم های اشتراکی دارد.

چاپ تراکت رنگی:

در چاپ تراکت‌های رنگی باید دقت بیشتری نسبت به چاپ تراکت‌های سیاه و سفید داشت.چرا که این نوع از تراکت‌ها عموما بیشتر از تراکت‌های سیاه و سفید نظر مشتریان را به خود جلب می‌کند. اما باید در نظر داشته باشید که ترکیب رنگ‌های اشتباه ممکن است تاثیر منفی بر روی مشتریان قرار دهد.

بهترین اندازه برای تراکت‌ها کدامند؟

این سوالی است که ممکن است ذهن تمام فروشگاه ها ،شرکت ها و یا موسساتی که برای اولین بار قصد چاپ تراکت را دارند به خود مشغول کند. عموما تراکت‌ها بر حسب موارد استفاده، سایزهای متفاوتی را به خود می گیرند .

کاغذهای با سایز A6

سایز A6 همانند اندازه یک کارت پستال هستند. ابعاد این کاغذ 14 در 10 سانتی متر است که امکان ارائه پیام دلخواه‌ را می‌دهد. از این کاغذ عموما برای چاپ اکثر تراکت‌ها استفاده می‌شود. چرا که علاوه بر داشتن فضای کافی، سبک و کوچک است. از این نوع کاغذ می‌توان برای دادن پیشنهادات ویژه و یا اطلاع‌رسانی به مشتریان جدید استفاده کنید و از این طریق فروش خود را افزایش دهید.

کاغذهای با سایز A5

سایز دیگری که مورد توجه بسیاری از کمپانی‌های و موسسات قرار می‌گیرد. چرا که با استفاده از فضای زیادی که در اختیار دارند می توانند پیام خود را به صورت کامل به عموم برسانند. این کاغذ در ابعاد 14 در 20 سانتی متر به چاپ می‌رسد و یک راه موثر برای فروش کالا، در داخل نمایشگاه‌ها، قرار‌ دادن درب منازل و کمپین‌های بازاریابی می‌باشد. این کاغذ بهترین گزینه برای تبلیغات است و پیشنهاد می‌شود آن را در بین لیست کارهای تبلیغاتی خود قرار دهید.

کاغذهای با سایز A4

سایز A4 شاید به نظر دارای فضای کافی و مناسب برای توضیحات مختلف باشد، اما چیزی که در مورد چاپ تراکت‌ها بسیار مهم است این است که مشتری بتواند آن را به راحتی با خود حمل کند. کاغذهای A4 عموما دارای ابعاد 29 در 20 میلی‌متر هستند و با اینکه دارای فضای کافی هستند. عموما از این سایز کاغذ برای توضیحات در مورد یک محصول استفاده می‌شود.

تراکت نوعی تبلیغات چاپی است که عمری کوتاه اما پر باری دارد.

تراکت جهت بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع با بیانی مستقیم و بدون حاشیه ، جهت معرفی و ترغیب مخاطب برای استفاده از کالا و خدمات مورد نظرمی باشد .

به صورتی که خبر و آگهی درج شده بر روی تراکت، نوید از یک تغییر و تحول، خبر مهم و یا یک جهش در فعالیت را دارا باشد.

تراکت ها عموما با بیان تصویری و نوشتاری و بصورت چاپ تمام رنگی می باشند.

ابعاد استاندارد تراکت تبلیغاتی A3 , A4 , A5 , A6  و گاهاً سایز های B4 , B5 می باشد. یک گالری، موسسه تجاری، فرهنگی و یا غیره، پس از انجام فعالیت های روزمره و همیشگی، برای تغییر و تحول در روند عملکرد خود، اقدام به چاپ و تکثیر

تراکت می نماید تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است و یا یک فروشگاه برای ترغیب مشتریان جهت بازدید و خرید و بالا بردن سطح فروش اقدام به چاپ تراکت می کند تا به نحوه مشتری را جذب فروشگاه خود کند .

تراکت های تبلغاتی یکی از ارزانترین و راحتترین شیوه های تبلیغاتی می باشد که بازدهی بالایی نسبت به سایز روش های تبلیغاتی به نسبت هزینه صرف شده دارد.

در طراحی یک تراکت خوب باید موارد زیر را در نظر گرفت:

۱- یقیناً بداند چه چیزی را می خواهد به مخاطبین خود انتقال دهد .

۲- کاملاً مطالب درج شده را به صورت واضح و روشن بیان کنید و مطلب تراکت گنگ و مبهم نباشد .

۳- بتواند مخاطب خود را ترغیب و تشویق به موضوع تراکت کند با عنوان و تصاویری جذاب و خیره کننده .

۴- ارتباط صحیح و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرارباشد.

۵- اولین نگاه مخاطب به تراکت ،او را وادار به پیگیری انتخاب او در خبر تراکت کند.

۶- مطالب مندرج در تراکت باید کاملاً صادقانه و بدون هیچ نوع دروغ پردازی باشد.

7 – از درج مطالب طولانی و خسته کننده پرهز کنیدد چرا که متن طولانی خود باعث عامل دفع مخاطب برای مطالعه  تراکت می شود.

ویژگی های تراکت:

از ویژگی های تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تراکت ارزانترین شکل تبلیغات به حساب می آید.

۲- به راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند و سریع منظور را می رساند.

۳- بدلیل توزیع مستقیم آن به دست مخاطبین، طیف گسترده ای از افراد جامعه می توانند از آن استفاده کنند.

4- ابعاد استاندارد کاغذ آن طور انتخاب شده است که در چاپ پرت نمی دهد و باعث کاهش هزینه ها می شود.

مشخصات فنی و قالب طراحی تراکت ها

مشخصات

ابعاد : 29×40
جنس : کاغذ گلاسه / کاغذ تحریر
گرماژ : گلاسه 120 گرم / تحریر 80 گرم
چاپ : چهار رنگ افست ( تمام رنگی )
وجه : یکرو / دورو
روکش : ندارد
تعداد : از 1000 ، 2000 و  5000 عدد
زمان تحویل : 7 روز کاری پس از تایید فایل چاپی

نکات طراحی

• در هنگام طراحی به راهنمای قالب محصول دقت فرمایید.

• رعایت نیم سانتی متر خلاصی برش را از هر سمت تراکت را رعایت کنید و در نواحی خلاصی، لوگو و یا نوشته قرار ندهید چرا که احتمال برش وجود دارد.

توصیه می‌کنیم برای این که پوستر شما در چاپ، دچار افت کیفیت نشود، حتما نکات و رویه‌های طراحی قسمت راهنمای سایت را مرور نموده و آن‌ها را در طراحی خود بکار بگیرید. پوستر خود را در یکی از اندازه‌های زیر طراحی کنید، همچنین برای انجام این کار می‌توانید قالب‌های آماده شده پوستر را از قسمت زیر دانلود کرده (در فرمت‌ tiff) و آن را مبنای طراحی خود قرار دهید.

مشخصات

ابعاد : 20×29
جنس : کاغذ گلاسه / کاغذ تحریر / کاغذ کرافت
گرماژ : گلاسه 120 گرم / تحریر 80 گرم / کرافت 80 گرم
چاپ : چهار رنگ افست ( تمام رنگی )
وجه : یکرو / دورو
روکش : ندارد
تعداد : از 1000 ، 2000 و  5000 عدد
زمان تحویل : گلاسه و تحریر 7 روز کاری و کرافت 10 روز کاری پس از تایید فایل چاپی

نکات طراحی

• در هنگام طراحی به راهنمای قالب محصول دقت فرمایید.

• رعایت نیم سانتی متر خلاصی برش را از هر سمت تراکت را رعایت کنید و در نواحی خلاصی، لوگو و یا نوشته قرار ندهید چرا که احتمال برش وجود دارد.

توصیه می‌کنیم برای این که تراکت شما در چاپ، دچار افت کیفیت نشود، حتما نکات و رویه‌های طراحی قسمت راهنمای سایت را مرور نموده و آن‌ها را در طراحی خود بکار بگیرید. تراکت خود را در یکی از اندازه‌های زیر طراحی کنید، همچنین برای انجام این کار می‌توانید قالب‌های آماده شده تراکت را از قسمت زیر دانلود کرده (در فرمت‌ tiff) و آن را مبنای طراحی خود قرار دهید.

مشخصات

ابعاد : 14×20
جنس : کاغذ گلاسه / کاغذ تحریر / کاغذ کرافت
گرماژ : گلاسه 120 گرم / تحریر 80 گرم / کرافت 80 گرم
چاپ : چهار رنگ افست ( تمام رنگی )
وجه : یکرو / دورو
روکش : ندارد
تعداد : از 1000 ، 2000 و  5000 عدد
زمان تحویل : گلاسه و تحریر 7 روز کاری و کرافت 10 روز کاری پس از تایید فایل چاپی

نکات طراحی

• در هنگام طراحی به راهنمای قالب محصول دقت فرمایید.

• رعایت نیم سانتی متر خلاصی برش را از هر سمت تراکت را رعایت کنید و در نواحی خلاصی، لوگو و یا نوشته قرار ندهید چرا که احتمال برش وجود دارد.

توصیه می‌کنیم برای این که تراکت شما در چاپ، دچار افت کیفیت نشود، حتما نکات و رویه‌های طراحی قسمت راهنمای سایت را مرور نموده و آن‌ها را در طراحی خود بکار بگیرید. تراکت خود را در یکی از اندازه‌های زیر طراحی کنید، همچنین برای انجام این کار می‌توانید قالب‌های آماده شده کارت ویزیت را از قسمت زیر دانلود کرده (در فرمت‌ tiff) و آن را مبنای طراحی خود قرار دهید.

مشخصات

ابعاد : 10×14
جنس : کاغذ گلاسه / کاغذ تحریر / کاغذ کرافت
گرماژ : گلاسه 120 گرم / تحریر 80 گرم / کرافت 80 گرم
چاپ : چهار رنگ افست ( تمام رنگی )
وجه : یکرو / دورو
روکش : ندارد
تعداد : از 1000 ، 2000 و  5000 عدد
زمان تحویل : گلاسه و تحریر 7 روز کاری و کرافت 10 روز کاری پس از تایید فایل چاپی

نکات طراحی

• در هنگام طراحی به راهنمای قالب محصول دقت فرمایید.

• رعایت نیم سانتی متر خلاصی برش را از هر سمت تراکت را رعایت کنید و در نواحی خلاصی، لوگو و یا نوشته قرار ندهید چرا که احتمال برش وجود دارد.

توصیه می‌کنیم برای این که تراکت شما در چاپ، دچار افت کیفیت نشود، حتما نکات و رویه‌های طراحی قسمت راهنمای سایت را مرور نموده و آن‌ها را در طراحی خود بکار بگیرید. تراکت خود را در یکی از اندازه‌های زیر طراحی کنید، همچنین برای انجام این کار می‌توانید قالب‌های آماده شده تراکت را از قسمت زیر دانلود کرده (در فرمت‌ tiff) و آن را مبنای طراحی خود قرار دهید.